E ticaretteTuketicilerin Kargo Deniyimini Artiracak 6 Ipucu

Online alışverişlerde kargo deneyimi, müşteri memnuniyeti konusundaki en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Kargo deneyimini iyi bir şekilde yaşatan firmalar, sadık müşteri kitlelerine erişme konusunda daha başarılı olurlarken, bu deneyimi belli bir standarda taşıyan firmalar, sundukları bu hizmet sayesinde marka bilinirliklerini de artırabiliyorlar.

Tüketicilerin internetten alışveriş yaparken yaşadıkları en büyük problemlerin başında şüphesiz kargo teslimatı ve kargo ile ilgili bildirim detayları geliyor. Kargonun ne zaman teslim edileceğinin bilinmemesi, kargo ve ürün takibinin zor bir şekilde yapılıyor olması tüketicileri e-ticaretten soğutabiliyor.

E-ticaret şirketinizin bu alanda başarılı olması, tüketicilerin sitenizden memnun ayrılmasını ve ilerleyen dönemlerde tekrar sizden alışveriş yapabilecekleri anlamına gelmekte.

Bu memnuniyeti sağlayabilmeniz için tüketicilerin kargo deneyimini artıracak bazı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu çalışmalar hakkında size bir takım ipucu vereceğiz.

Tahmini bir teslimat günü sunun

Tüketiciler sitenizden alışveriş yaparken, ödeme sayfasında ürünlerinin ne zaman kendi ellerine geçeceğini görmek isterler. Siparişlerin durumuna ve stokta ürünlere göre ödeme sayfalarında tüketicilere tahmini bir teslimat günü sunabilirsiniz.

Kargonun ne zaman teslim edileceğinin bilinmesi, tüketicinin kendini daha güvende hissetmesini sağlayacağı gibi aynı zamanda ürüne ne zaman sahip olcağı bilgisini de verir.

Tabii ki burada bazı detayları da tüketicilere sunmanız gerekiyor. Kargo firmalarının hafta sonu çalışmadıklarını ve teslimat sürelerinin “iş günü” zaman dilimi ile hesaplandığını belirterek, tüketicileri bilgilendirmelisiniz.

Farklı ürün kategorilerine sahipseniz ve hepsinin teslim edilme süresi farklı ise bu ürünlerin tahmini teslimat sürelerini ürün sayfalarında da göstererek tüketicilere sunabilirsiniz.

Aynı günde kargoya teslim edin

Ürünleriniz stok durumuna göre, 24 saat içinde ya da gün içinde kargoya teslim edilebiliyorsa bunu tüketicilere bildirebilirsiniz. Bazı ürünleriniz aynı gün içinde kargoya veriliyorsa, bu ürünlerin sayfalarında bu bilgiyi tüketiciye sunabilirsiniz. Bir ürünün aynı günde kargoya verildiğinin bilinmesi, tüketicinin satın alma kararını olumlu etkileyecektir; çünkü ürüne hemen ulaşma fırsatı sunulmaktadır.

Teslimat bildirimlerinizin sayısını artırın

Tüketici site üzerinde alışveriş yaptıktan sonraki süreç sizin elinizde. Bu süreç içerisinde tüketicinin siparişi ile ilgili tüm detayları paylaşarak, teslimat hakkında tüketiciyi daima bilgilendirebilirsiniz. Ürünün paketlendiğini, kargoya ne zaman verileceğini, kargoya veriliş saatini ve kargo takip numarasını e-posta yolu ile tüketiciye iletebilirsiniz.

Bu sayede tüketici ürünle ilgili tüm detaylara sahip olacaktır. Ürünün ne zaman kargoya verildiğini bildiğinde, kargo takip numarası ile kargo firmasından ürününü kontrol edebilir.

Bu bildirimlerin bir diğer avantajı ise, kargo tarafından yaşanabilecek aksaklıklar durumunda top sizden çıkmış olur. Siz tüketiciye kargo takip numarası ile kargonun teslim edildiği zaman dilimini sunduğunuzda, gecikmenin sizden kaynaklı olmadığını da tüketiciye sunarsınız.

SMS ile bildirimler yapın

Kargo bildirimlerini e-posta ile gönderebileceğiniz gibi SMS yoluyla da yapabilirsiniz. Tüketiciler şirketlerden gelen e-postalara bakmak için çok hevesli olmasalar da SMS’lerin işleyişi biraz daha farklı olabiliyor. Ödeme işlemleri yapılırken, tüketicilere SMS ile kargo bildirimi isteyip istemediklerini sorabilir ve onlardan onay alarak bu bildirimleri gerçekleştirebilirsiniz.

Online olarak takip özellikleri sunun

E-ticaret siteniz üzerinden tüketiciler verdikleri siparişlerin detaylarına ulaşabilmeliler. Bu nedenle de onlara site üzerinden bu detaylara ulaşabilecekleri alanlar sunmanız da yarar var. Ödeme işlemleri sonrasında verilen sipariş numarası ile tüketiciler verdikleri siparişlerin durumlarını görebilirler.

Yukarıda bahsettiğimiz sipariş durumu detaylarını bu sayfalara da ekleyerek siparişin kargoya verilip verilmediğini, verildiyse hangi saatte ve günde verildiğini ve kargo takip numarasını bu sayfalarda tüketicilere sunabilirsiniz.

Ücretsiz gönderi imkanı sunun

Tüketicilerin internetten alışverişlerde en çok şikayet ettikleri durumlardan biri de kargo ücretleri. Bu durumu çözmek için tüketicilere ücretsiz kargo hizmeti sunmanız oldukça önemli.

Belli bir bedelin üzerindeki alışverişlerde (Örnek: 100 TL ve üzeri) ücretsiz gönderi yaparak tüketicileri kargo ücretinden muaf tutabilirsiniz. Böyle bir hizmet sunduğunuzda 100 TL altında alışveriş yapan tüketiciler, kargo bedeli ödememek için alışverişlerini 100 TL’ye tamamlamak isteyebilirler. Böylelikle siz de daha fazla satış yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.