Urunun Kargo Asamasinda Yapilmamasi Gereken 5 Hata

Herhangi bir e-ticaret mağazası için kargo, müşterilere ürünün teslim edilmesinden çok daha fazlasıdır. Kargo ve nakliye, iş kalitesi ve müşteriye verilen önemin de bir göstergesi olarak değerlendirilebilir. Kargo işlemleri sırasında yapılacak en küçük bir hata bile marka itibarı için hayati sorunlar doğurabilir. Beklenmedik bir hata yüzünden para ve zaman kaybetmek çok can sıkıcı bir durumdur ancak bu hatalar büyük ölçüde önlenebilir.

Kargonomi olarak, e-ticaret işletmelerinin en sık karşılaştığı ve çözüm aradığı kargo aşamasında yaşanan hataları ve önlemlerini sizler için inceledik.

1. Yanlış kargo şirketiyle çalışmak

Herhangi bir kargo firmasıyla anlaşmadan önce ne istediğinizden emin olmanız çok önemli. Kurye şirketinin, sizin için önemli konularda hassas davranıp davranmayacağını mutlaka önceden öğrenmeye çalışın. Ürün teslimlerinde sizin için zorunluluk olan ayrıntıların firma tarafından düzgün yapılabileceğinden en başından emin olmanızda yarar var. Ayrıca kargo firmalarının, ihtiyaç duyulan ürünler için hazırladıkları özel ambalaj seçeneklerini de incelemenizde inceleyerek doğru kararı verebilirsiniz.

2. Etiketleri ve adresleri yanlış girmek

Eğer ürünün yanlış adrese gönderilmesini istemiyorsanız, müşterilere teslim edeceğiniz bütün ürünlerin etiketlerini ve adreslerini iki kere kontrol edin. Artık günümüzde, girdiğiniz adresin geçerli olup olmadığını kontrol edebileceğiniz birçok yöntem bulunmaktadır. Ayrıca, kurye şirketi için doğru etiket kullandığınızdan eminseniz bir hata yaşama ihtimalini de en aza indirebilirsiniz.

3. Yanlış ambalaj ve paketleme yapmak

Müşterilerinize hasarlı ürün göndererek onları hayal kırıklığına uğratmak, işletmeniz için uzun vadede en büyük kayıpların başında gelebilir. Yanlış paket boyutları ya da yanlış ambalajlama kötü bir izlenim yaratarak marka değerinizi olumsuz etkilemesinin de ötesinde ürüne zarar verebilir.

Oluşabilecek herhangi bir ekstra maliyeti önlemek için ambalaj ve paketlemeyi uygun ölçülerde yapamaya ve ürünün her türlü darbeye karşı korunması konusuna çok daha özen gösterebilirsiniz. Ayrıca cam, keskin nesneler, vb. gibi ürünler için de özel paketleme seçeneklerini iyi değerlendirmenizde büyük fayda var.

4. Nakliye için gereksiz harcama yapmak

Nakliye için ödemeyi ister siz yapıyor olun ister müşteri yapıyor olsun, nakliye ücretleri üzerinden biraz para arttırabilmek her zaman iyidir. Daha önce de belirttiğimiz gibi ürüne de zarar verebilecek büyük boy ambalajlardan kaçınarak nakliye ücretlerini düşürebilirsiniz. Ayrıca, karayoluyla nakliye yerine hava yolunu tercih ederseniz, tahmini teslimat tarihini de daha gerçekçi belirtebilirsiniz, bu müşterilerin tercihlerinde oldukça etkilidir. “Ekspres Teslimat” durumunda, tabii ki istisnalar olabilir.

5. Sınırlı nakliye seçenekleri

Birçok e-ticaret mağazası ücretsiz kargo seçeneklerinin peşinde koşar. Bu nedenle genellikle nakliye seçenekleri sınırlanır. Bu aynı zamanda çok kısıtlı bir dağıtım alanı demektir. Örneğin, sırf ücretsiz kargo seçenekleri sebebiyle ülkenin her yerine taşıma yapmayan bir şirketle anlaşırsanız pek çok potansiyel müşteriyi kaybedebilirsiniz. IdeaSoft’un sağladığı e-ticaret ürün yönetimi çözümlerinde sunduğu çok sayıda kargo firması tanımlama özelliğiyle bu konuda dilediğiniz kadar firmayı müşterilerinize seçenek olarak sunabilme avantajını yaşayabilirsiniz.

Online alış verişin ayrılmaz parçası olan nakliye ve kargo işlemleri çoğu zaman müşterilerin site tercihlerini yaparken en çok önem verdikleri konuların başında geliyor. Benzer ürünleri satan e-ticaret mağazalarının aralarındaki farkları yaratan da çoğunlukla verdikleri nakliye hizmetlerinin kalitesi oluyor. Kargonomi, e-ticaretteki her konuda rehberiniz olmaya devam ediyor. Gelin siz de Kargonomi hesabınızı oluşturun ve en avantajlı kargo seçeneklerini keşfedin.